Reteta: Tarta cu fructe (blat crocant - fraged)

Sunday, May 2, 2010

Pentru ca nu imi prea plac tartele cu blat pufos, cu toate ca sunt mai usor de facut, am hotarat sa fac un blat crocant dar in acelasi timp fraged.


Incrediente

Pentru blat:
  • 200g de unt
  • 300g faina alba
  • 2 galbenusuri de ou
  • 1 plic zahar vanilat
  • 2-3 linguri de zahar pudra
  • 3-4 linguri de apa
  • 1 lingura de otet

Prentru umplutura:
  • 1 Crema pentru tarte cu fructe Dr Oekter
  • 250 ml lapte rece
  • fructe de sezon sau din compot (eu am pus banane, piersici si ananas din compot si capsuni de gradina de la congelator)
  • 1 pliculet Tort Gelee (gelatina)

Mod de preparare:
Pentru blat adaugati zaharul, galbenusurile de oua, untul apa si otetul si incercati sa le omogenizati. Nu va stresati prea tare daca nu reusiti ci adaugati faina si incepeti sa framantati aluatul. Dupa ce ati framantat incat nu se mai lipeste pe bol puneti aluatul la frigider circa o ora pentru a se fragezii.

Se intinde apoi aluatul cu sucitorul pana devine de marimea formei de tarta. Eu am ales sa il asez invers in forma, ridicandu-l pe marginile ei ca in imagini, pentru a avea mai mult loc pentru compozitie.

Se da la cuptor pana se rumeneste, coca obtinuta putand fi comparata cu un biscuite de ceai englezesc. Dupa ce s-a copt e lasa la racit circa 15-20 de minute.

Crema pentru tarta se pregateste conform reteti de pe ambalaj, eu am mai adaugar in plus 2 lingurite de zahar pudra si putin lapte. Crema astfel obtinuta (un fel de budinca la rece) se intinde peste blat, se aseaza apoi fructele dupa imaginatie iar la final gelatina care va iesi garantat daca respectati indicatiile de pe ambalaj. Gelatina se toarna cu incredere peste tarta, daca o sa curga pe margini sa nu va faceti griji intrucat e foarte usor de indepartat... si e chiar gustoasa :).

Lasati tarta la frigider cca 30 de minute iar apoi mancati-o cu pofta.

Pofta buna!

No comments:

Post a Comment